کدام بیماران بهبود یافته از کرونا باید به متخصصان تغذیه مراجعه کنند

[ad_1]

به گزارش شفاف، جلال‌الدین میرزای رزاز با بیان اینکه بیماران کرونایی بهبود یافته پس از درمان برای محاسبه توده بدنی به اپلیکیشن تاک مراجعه کنند، اظهار کرد:  به دلیل عدم آگاهی مراقبین بیمار در منزل، ممکن است این بیماران دچار سوء تغذیه باشند و این موضوع می‌تواند موجب تضعیف مجدد سیستم ایمنی بیمار شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که از ابتلا به بیماری کرونا بهبود یافته‌اند، گفت: ما بیماران بهبود یافته کرونایی را به 3 دسته تقسیم می‌کنیم که دسته اول بیمارانی در معرض سوء تغذیه هستند که نمایه توده بدنی آنها کمتر از 20 بوده و کمتر از 5 درصد کاهش وزن طی 3 تا 6 ماه داشته‌اند و آلبومین سرم آنها بالای 3.5  gldl است.

میرزای رزار تصریح کرد: گروه دوم بیماران مبتلا به سوء تغذیه متوسط که نمایه بدن آنها بین 20 – 18.5    بوده و طی 3 تا 6 ماه حدود بین 5 تا 10 درصد شاهد کاهش وزن بوده که آلبومین سرم آنها بین 3.5 -3 gldl  است که این دو گروه بیماران می توانند درمان خانگی را براساس دستور العمل دفتر بهبود تغذیه جامعه و یا مراجعه به اپلیکیشن تاک شروع کنند.

رئیس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که پس از درمان مبتلا به سوء تغذیه شدید می‌شوند، گفت: گروه سوم که ما شاهد کاهش وزن بیش از 10 درصد آنها هستیم و نمایه توده بدنی آنان نیز کمتر از  18.5 بوده و آلبومین سرم نیز  gldl  3  است حتماً نیاز است که با مراجعه به مشاورین و متخصصین تغذیه روند درمان خود را پیگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به ارزیابی سطح آلبومین خون که نقش موثری در بررسی وضعیت تغذیه‌ای فرد دارد تاکید کرد بیماران بهبود یافته که دچار سوء تغذیه هستند با مراجعه به مشاورین و متخصصین تغذیه نسبت به ارزیابی‌های بالینی و آزمایشگاهی خود اقدام کنند. همچنین از بیماران مبتلا به ویروس کرونا خواست حتماً در طول درمان و در دوران نقاهت به موضوع تغذیه اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

CTR چیست؟ و تاثیر آن در سئو | نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) نسبت کاربرانی است که روی پیوند پیوند کلیک می کنند به تعداد کاربرانی که پیوند را مشاهده می کنند. این شاخص کلیدی اثربخشی در بازاریابی دیجیتال در ارزیابی تبلیغات پولی ، بهینه سازی موتور جستجو ، کمپین های ایمیل ، عناصر خاص CTA (عنصر دعوت کننده) یک وب سایت و سایر مبارزات […]

طراحی سایت شرکتی چیست

می دانم که یک طراحی سایت شرکتی  برداشت اول مشتری برای کسب و کار شما است. آیا ورود به سایت آسان است و محصولات و خدمات شرکت شما به وضوح نمایش داده می شود ؟ اگر نه, بازدید کنندگان از دست دادن علاقه و سایت خود را ترک, آن را نمی خواهد به وجود سایت […]