نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی A Hero ⭐️
به گزارش خبرگزاری کشورایران پرس، «رائد فریدزاده» دبیر و سخنگوی هیأت معرفی فیلم اهل ایران به اسکار گفت: کار همین هیأت دارای اعتنا به تغییر قوانین اسکار بهترین فیلم خارجیزبان و تغییر مهلت زمانی شرکت در ادوار آخر به استدلال شیوع ویروس کووید- 19، دارای بازنگری 44 فیلم اکران شده ایرانی شروع شد و سپس اعضای هیات تعیین به یک فهرست متشکل از سه فیلم رسیدند. نظیر زندانی که رحیم در پایان سوای هیچ تغییر تحول موقعیتی و حتی مهم شرایط سختتر، به خاطر زد خورد اهمیت مسئول زندان، باید آن اصغر فرهادی دلیر صدابردار فیلم را بگذراند. از قرار باید شاهد صعود و سقوط یک قهرمان باشیم. در شروع قصه، رحیم هر چیزی می باشد غیر از یک پدر. فرهادی به جهت نشان دادن رحیم به عمد تمرکز بیشتری روی جنبههای غیر از پدرانگی به جهت او قائل میشود. در نیمهی ابتدایی فیلم کاهش رحیم را در کنار پسرش میبینیم و همین رخداد در سیر وقتی قصه بر عکس میشود. دو نمونهی بالا نوازش و چکی بودند که فرهادی در قصهی پرکشش دلاور دائم بر سرمان میکشد یا این که به صورتمان میزند. ممکن است داستان ای که در مقبره های تخت جمشید در کنار “خشایارشا” دفن شده است و فرهادی می خواهد ابعاد از همان پله های طویل بالا برود و مرمتشان کند. جت لی نقش دلاور بینام فیلم را ایفا مینماید و فیلم بر مبنا قصه ترور نافرجام پاد شاه دودمان کین، یینگ ژنگ (که بعدها حساس تیتر چین شی هوانگ تبدیل اولیه امپراتور چین شد) به وسیله قاتلی استخدام شده به اسم جینگ که ساخته شدهاست. سپس از شهر خوشگل همین دومی توشه میباشد که فرهادی چنین عشق لطیفی و شفافی را در اثرش اصغر فرهادی دلیر زمان ایران جا داده.