توزیع ۱۱ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت

توزیع ۱۱ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت

[ad_1]

به گزارش شفاف، طرح سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ تاکنون در حال اجرا است که بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول این سهام هستند. همچنین بر اساس قانون مقرر شد از زمان آغاز این طرح به مدت ۱۰ سال به جای دریافت سود این سهام توسط مشمولان، سود سالانه سهام عدالت مشمولان بابت اقساط سهام آنها به خزانه واریز شود.

از این رو با پایان یافتن این مدت ۱۰ ساله، از سال ۱۳۹۶ به صورت سالانه سود این سهام متناسب با ارزش سهام مشمولان، به حساب آنها واریز می‌شود. بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی نسبت به وصول سود سهام عدالت از ۴۹ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت (۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی) اقدام و متناسب با میزان سهام تخصیص یافته به هر یک از مشمولان، سود سهام را به حساب ذینفعان واریز می‌کند.

در این خصوص در سال‌های گذشته بابت عملکرد سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به ترتیب مبلغ ۳,۴۵۰ میلیارد تومان و ۳,۹۹۵ میلیارد تومان طی چند مرحله و حسب مبالغ دریافتی در وجه گروه‌های مختلف مشمولین سهام عدالت واریز کرده است.

در سوم اسفند سال ۱۳۹۸ نیز در مجموع مبلغ ۴,۷۱۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیری به صورت یکجا برای واریز به حساب مشمولین سهام عدالت در اختیار بانک‌های عامل کشور قرار گرفت و با همکاری این بانک‌ها، ۴۱ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۹۰ نفر از مشمولینی که قبلاً شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده بودند، به ازای هر سهم یک میلیون تومانی مبلغ ۲۰۵ هزار تومان و سایر مشمولان نیز متناسب با میزان سهامی که دارند از سود سهام عدالت برخوردار شده‌اند.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

بررسی خرید وی پی ان و چگونگی عملکرد آن ها

قصد داریم موضوع وی پی ان و هر آنچه که در ارتباط با آن وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید و پاسخ تمام سوالات  خود را در این باره دریافت کنید. VPN و فیلتر شکن ها از جمله مواردی هستند که تقریبا توسط تمامی افراد برای استفاده کردن از محیط اینترنت مورد […]

CTR چیست؟ و تاثیر آن در سئو | نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) نسبت کاربرانی است که روی پیوند پیوند کلیک می کنند به تعداد کاربرانی که پیوند را مشاهده می کنند. این شاخص کلیدی اثربخشی در بازاریابی دیجیتال در ارزیابی تبلیغات پولی ، بهینه سازی موتور جستجو ، کمپین های ایمیل ، عناصر خاص CTA (عنصر دعوت کننده) یک وب سایت و سایر مبارزات […]