آخرین وضعیت جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی

[ad_1]

به گزارش شفاف، حسن رضایی فر درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی و اظهارات مقامات کانادا مبنی بر توقف دانلود اطلاعات جعبه سیاه، اظهار داشت: در حال حاضر شیوع کرونا مشکلی است که در همه دنیا وجود دارد در این راستا کشور کانادا نیز به علت توقف سفر‌ها موضوع توقف دانلود جعبه سیاه را مطرح کرده است.

* مکاتبه با روسای کمیسیون بررسی سانحه کشور‌های مرتبط با بوئینگ اوکراینی

وی ادامه داد: ما پیش از این با رئیس کمیسیون بررسی سانحه کشور کانادا و روسای بررسی سانحه کشور‌های مرتبط با سانحه مکاتباتی داشتیم.

وی اضافه کرد:، اما فعلا هم به دلیل شیوع کرونا و توقف مسافرت‌ها اطلاعات آن دانلود نمی‌شود و کار متوقف است.

* جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی همین جا در سازمان هواپیمایی است

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری درباره مطرح شدن انتقال جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی به کشور ثالث گفت: حال حاضر جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی همین‌جا در سازمان هواپیمایی کشوری است.

 کانادا این هفته به ایران اعلام کرد برای یک مدت نامحدود دانلود و تحلیل جعبه سیاه یافت شده از لاشه هواپیمای ۷۵۲ اوکراین را متوقف کرده است.

حسن رضایی فر، در این باره گفت که ایران نمایندگان ۸ کشور را برای سفر به لابراتواری در اروپا برای آغاز این روند دعوت کرده است، اما این کشور‌ها خواستار به تعویق افتادن این تحقیقات به علت شیوع ویروس کرونا شده‌اند.

رضایی فر گفته است: «اکنون، به علت ویروس کرونا، برای برخی از کشورها، برنامه ریزی یک سفر غیرممکن است.»

یک مقام کانادایی تایید کرد که ایران در روز دوشنبه با این کشور‌ها تماس گرفته و تمامی آن‌ها پاسخ داده‌اند در حال حاضر مسافرت غیرممکن است و شاید زمانی دیگر.

کیتی فاکس، رئیس هیئت امنیت حمل و نقل گفت کشور‌ها می‌خواهند نمایندگان خودشان در این جلسه دانلود شخصا حضور داشته باشند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از این رو، دانلود و تحلیل صدا‌های ضبط شده باید تا زمانی که شرایط به اندازه کافی برای مسافرت امن بهبود یابد، به تاخیر بیفتد… در حال حاضر، نمی‌شود پیش بینی کرد که چه زمانی این اتفاق می‌افتد.»

* به محض آماده شدن شرایط بازخوانی جعبه سیاه آغاز می‌شود

بنابراین گزارش پیش از این نیز وزیر راه و شهرسازی درباره بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی در یک برنامه رادیویی گفته بود: جعبه سیاه هواپیما دو بخش و حافظه دارد، حافظه اول برای گفتگو‌های ابتدایی خلبان با برج مراقب است و حافظه دوم درباره دستوراتی است که به خلبان داده می‌شود که درون این جعبه سیاه ذخیره می‌شود، به این دو حافظه جعبه سیاه گفته می‌شود.

به گفته محمد اسلامی شرکت‌هایی که هواپیمایشان دچارسانحه است، از کمپانی نرم افزاری به آن‌ها داده می‌شود که درون آن دیتا وجود دارد، برای هواپیمایی که در ایران پرواز می‌کنند نرم افزار را داریم، اما هیچ شرکتی این هواپیما اوکراینی را در ایران پرواز نمی‌دهد جز خود اوکراینی ها. به همین دلیل ما نرم افراز بازخوانی را نداریم.

اسلامی گفته بود: نرم افزار فقط چند آیتم را برداشت می‌کرد و ما تلاش می‌کردیم که آن را بگیریم. یکی از مسائلی که وجود دارد این است که جعبه سیاه در سانحه دچار آسیب شده و یک بخش اصلی آن شکسته است. اگر کارخانه بوئینگ در آن مشارکت نکند ممکن بود دیتا از بین رود. به همین دلیل ریسک خواندن این دیتا بازیابی فیزیک جعبه سیاه بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با کمپانی بوئینگ و فرانسه و اوکراینی مکاتبه کردیم، هم فرانسه و هم اوکراینی‌ها اعلام آمادگی کردند، اوکراینی‌ها اخیراً اعلام کردند که آمادگی بازخوانی جعبه سیاه را دارند و در حال حاضر در حال مذاکره هستند به محض اینکه شرایط آماده شود ما هم مشکلی نداریم.

اسلامی در پاسخ به اینکه چرا کشور‌های دیگر اصرار دارند که جعبه سیاه به خارج از کشور بیرون برود، گفت: موضوع مسئله پیچیده‌ای نیست، آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که از هر حادثه‌ای یک اتفاق تروریستی درست کنند و دشمنی کنند، اما کمیته بررسی سانحه در حال بررسی است، اوکراین و شرکت سازنده جز لاینفک بررسی سانحه هستند و به محض اینکه شرایط آماده شد بازخوانی جعبه سیاه آغاز می‌شود. درحال حاضر بررسی میدانی، انجام آزمایش‌های قطعات تا این لحظه پشت سر گذاشته است و کرونا کار را متوقف کرده است، بعد از این وضعیت این را دنبال می‌کنیم.

 روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۸ بود که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی اف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران دچار حادثه شد و سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود که همه سرنشینان آن جان باختند؛ اغلب مسافران این پرواز یعنی حدود ۱۴۰ نفر ایرانی بودند.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

اجاره اکسیژن ساز در سراسر ایران + قیمت و آموزش رایگان

به عنوان مثال میزان حجم اکسیژن تولیدی در محدوده بین ۰.۵ تا ۵ لیتر در دقیقه است که طراحان این اجازه را به کاربر داده اند که مقدار آن را به طور دقیق مشخص کنند. 4- اکسیژن با خلوص90-95% توسط ماسک یا نازل به بیمار انتقال داده می­شود. اغلب اکسیژن سازهای خانگی، از نوع ثابت […]

گیربکس داغ!!!!

گیربکس داغ!!!! بالارفتن حرارت گیربکس و روغن موجود در آن در مراحل اولیه مشکلی ایجاد نمی‌کند اما پس از چند ساعت که گیربکس به کار خود ادامه می‌دهد، دما روغن  تا حد قابل توجه افزایش می‌یابد. این گرمای زیاد  باعث فشارآمدن بر سوپاپ‌های کنترل فشار می‌شود. در مجموع افزایش دما باعث ایجاد اختلال در کار […]